Kvällens nöjen

Jag och Jocke kom precis hem från en kort promenad. Det är otroligt varmt ute! Helt underbart men det är lite för kvavt. Och här inne i lägenheten då... Phew! Det är så varmt att man kokar, och det blir inte bättre av att ha alla fönster öppna eftersom luften som kommer in inte är mycket kallare. Aja, vi får helt enkelt leva med det ;)

I morgon, fredag och lördag är det jobb som gäller. Jag jobbar på Öresundsbron som trafikassistent vilket inte är en så tokig arbetsplats. Härligt att få jobba ute när det är så fint väder som det faktiskt har varit nästan hela sommaren.

Nä, nu ska det bli lite av kvällens nöjen: Film och godis i massor. Jag fyllde år för en vecka sen och fick då sammanlagt ca två kilo godis (ja, det är vad jag önskar mig i present) som kommer vara uppätet inom en snar framtid. Det blev även fem nya filmer i min ägo: Min granne Totoro, Pans labyrint, Det levande slottet, Transformers och När lammen tystnar. Underbara filmer allesammans på helt olika sätt. Tror att jag ska titta på Det levande slottet nu ikväll... Men jag är inte riktigt säker så jag återkommer med hur det blir/blev. Hur brukar era kvällar se ut när jobbet nalkas dagen efter?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0