Kvällsmys

Tog på mig min älskade sidenpyjamas tidigt ikväll och har gjort alla kvällssysslor klädd i densamma. Kvällens måsten är nu också klara vilket betyder att jag inom en väldigt snar framtid ska borsta tänderna och efter det lägga huvudet på kudden. Men allra först vill jag be om ursäkt för att jag inte har skrivit de senaste dagarna, jag har ärligt talat inte orkat det minsta. Igår var det så pass att datorn inte ens var igång en sekund. Att vara ledig från jobbet behöver alltså inte alltid betyda att man får sova ut...

Jag var förresten hos föräldrarna torsdag-fredag och hälsade på. Mysigt att få komma iväg från storstadsmullret med jämna mellanrum... Så här ser underbara landet ut en otroligt varm sommarmorgon:



Fantastiskt tycker jag. Oj, vad jag började längta nu... Ska försöka ta mig dit om två veckor igen :)

I torsdags kväll körde jag och Allis in till Fanny i Simrishamn. Första gången jag såg hennes nya lägenhet, vilken inte var alls tokig. Och det kommer bli bättre när allt är på plats. Vi tog oss alla tre iväg till ICA för att handla tilltugg och läsk och sedan slog vi oss ner i sängen med Transformers igång på TVn. Mysig kväll som blev ganska sen och jag var duktigt trött vid hemkomsten igen (nu bör du ha lagt märke till att jag kallar både Malmö och Spjutstorp för hemma).

Fredagen spenderades med att beställa ett nytt VISA-kort på banken, äta middag hos farmor och farfar (vitkålsstuvning, stekt potatis och korv), fika med dem hemma hos mamma och Allis och sedan åka hem till Malmö igen.

Idag var det återigen jobb som gällde. Tycker att det är bäst att ta så många pass som möjligt så att jag har pengar till när skolan börjar igen. Det lär behövas... Håller tummarna för att jag får jobba extra på bron även efter sommaren.

På tal om bron; Idag var vi tvugna att stänga den i ca 30 min. Så otroligt mycket folk det kommer som ska köra över! Det märks inte på samma sätt när det flyter på som det ska, men när ingen kan komma förbi blir kön några kilometer lång.

Nä, mer bloggande (blööggande enligt Robert) blir det i morgon kväll. Då ska jag och Jocke även titta på en dyr lägenhet som vi absolut inte kommer ha råd med.

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0